Zlepšování procesů znamená:
- Udělat seznam činností, které v podniku probíhají. Které jsou důležité, účinné, zbytečné, nákladné nebo chybí.
- Popsat činnost jako proces, tedy jeho kroky a hodnotu každého kroku z hlediska přidané hodnoty, spolehlivosti, nákladů a plýtvání.
- Pak zlepšovat proces z hlediska účelu nebo cíle každého kroku (je potřeba?) a pak účinnosti (zdroje/přínosy).
- Do toho zlepšování procesů musíme zapojit hlavně ty, kteří ho dělají, učí druhé a interní nebo externí zákazníky procesu.
Výsledkem je konkurenční výhoda podniku: dodává zákazníkům užitečnější produkty rychleji a spolehlivěji než konkurence.
Přístupy ke zlepšování
Lean Six Sigma
Systematický přístup ke zlepšování stávajících procesů, založený na metodice DMAIC (Define, Measure, Analyze, Improve, Control). Zaměřuje zlepšovací aktivity do klíčových firemních oblastí – zlepšení firemních KPI, vyřešení problémů, kde “jednodušší” zlepšovací aktivity nevedly k žádoucímu efektu. Probíhá prostřednictvím zlepšovacích projektů většího rozsahu (3 – 6 měsíců).
Kaizen aktivity
Účinné intenzivní krátkodobé akce vedoucí ke zlepšení v rámci vybraného procesu / pracoviště, jsou založeny na integrovaném použití týmových znalostí. Vedou k rychlému zlepšení, aktivity zpravidla trvají 3 – 5 dní plného zapojení týmu plus přípravné a navazující kroky, celkově by neměla přesáhnout dobu jednoho měsíce.
Rychlé řešení problémů
Přístupy směřující k rychlému vyřešení problému (neshoda v procesu, reklamace zákazníka), zpravidla založené na principu PDCA. Základem je rychlé nalezení kořenové příčiny a následně nápravného opatření. Spadají sem přístupy jako A3, RPS (Rapid Problem Solving), QRQC (Quick Response Quality Control), případně G8D (Global Eight Disciplines).
Zavádění systémů zlepšování
Pro efektivní fungování zlepšování je důležité vybudovat systém zlepšování na všech úrovních, tedy od zaměstnanců a drobných zlepšení až po strategické zlepšovací aktivity spouštěné top managementem. Výsledkem je změna uvažování zaměstnanců a synergie směřující k neustálému zlepšování a zdokonalování firemních procesů.
Zvyšováním efektivity a zlepšováním procesů se úspěšně zabýváme téměř 30 let.
Přínosy spolupráce
- Propojíme zlepšovací aktivity s firemními cíli a KPI.
- Vyřešíme dlouhodobé problémy spojené s kvalitou a efektivitou.
- Snížíme náklady spojené s nekvalitou a plýtváním.
- Rozvineme lidský potenciál, vyškolíme zaměstnance v potřebných metodách a nástrojích.
- Poskytneme konzultační podporu, případně expertní služby.
- Podpoříme řízení projektů a dotáhneme je do úspěšného konce.
- Posílíme firemní kulturu, rozšíříme povědomí o zlepšování.
- Certifikujeme úspěšné řešitele v oblasti Lean Six Sigma.
Pro koho je určeno
- Naprosto pro kohokoli, kdo je motivován ke změně v osobní či pracovní oblasti a ocení podporu někoho dalšího pro její zacílení či realizaci.
Jaký je průběh?
Na úvodním setkání prodiskutujeme vaše potřeby a očekávání. Seznámíme se s fungováním, procesy a prostředím vaší firmy. Navrhneme alternativy řešení vaší situace, doporučíme vhodná školení, workshopy, konzultační podporu a shodneme se na optimálním postupu. Odsouhlasíme si společné cíle a očekávané výstupy celého programu. Vyškolíme vaše zaměstnance v potřebných metodách a dovednostech, poskytneme jim potřebnou metodickou i odbornou podporu. Pomůžeme vše rychle a správně aplikovat do reálné praxe, případně realizaci řešení sami provedeme.
Postupujeme podle prověřených a účinných metodik a standardů, které vám srozumitelně a pochopitelně předáme tak, aby v nich vaši zaměstnanci mohli samostatně pokračovat.
Co říkají naši klienti
Školení proběhlo přesně dle našich požadavků, které jsme měli možnost upřesnit již před začátkem školení. Dále oceňuji, že ke školení jsme mohli použít naše naměřená data a během školení je analyzovat.
Dal jsem nejvyšší hodnocení, protože celková spolupráce s SC&C Partner byla výborná. Školení bylo přisbůsobeno potřebám Continental. Tedy splnilo očekávání na 100%. Odbornost školitelů a znalost daného tématu byla na vysoké úrovni.
Dobrá úrověn lektora, coache – jeho přístup k vyřešení danej problematiky / problému.To je trochu víc na nás. Nedelat workshop na jeden den ale na dva dni. Rozhodne by to byl večší přínos.
Jak začít?
- Úvodní schůzka, kde probereme vaše očekávání, potřeby a cíle, je základem pro výběr vhodného přístupu a účinných akcí. Následně doporučíme postup řešení a pustíme se do toho.
- Máte-li jasno, můžete se přihlásit na některý z otevřených tréninků.
- Můžete využít některý z našich bezplatných webinářů na daná témata.