Efektivita firemních procesů je základem konkurenceschopnosti a prosperity společnosti. Cílem zlepšovacích aktivit je zajistit hladké fungování procesů, maximalizaci jejich kapacity, snížení nákladů a zároveň rozvoj lidského potenciálu zaměstnanců.
Rychlé řešení problémů a neustálé zvyšování kvality a výkonnosti jsou již běžnou součástí každodenního pracovního života většiny firem. Tlak na snižování nákladů, eliminaci neshod a zvyšování produktivity je stále větší, oproti tomu najít čas a prostor na zlepšování je stále obtížnější.
Proto by i zlepšování mělo být maximálně efektivní a účinné.
Přístupy ke zlepšování
Lean Six Sigma
Systematický přístup ke zlepšování stávajících procesů, založený na metodice DMAIC (Define, Measure, Analyze, Improve, Control). Zaměřuje zlepšovací aktivity do klíčových firemních oblastí – zlepšení firemních KPI, vyřešení problémů, kde “jednodušší” zlepšovací aktivity nevedli k žádoucímu efektu. Probíhá prostřednictvím zlepšovacích projektů většího rozsahu (3 – 6 měsíců).
Kaizen aktivity
Účinné intenzivní krátkodobé akce vedoucí ke zlepšení v rámci vybraného procesu / pracoviště, jsou založeny na integrovaném použití týmových znalostí. Vedou k rychlému zlepšení, aktivity zpravidla trvají 3 – 5 dní plného zapojení týmu plus přípravné a navazující kroky, celkově by neměla přesáhnout dobu jednoho měsíce.
Rychlé řešení problémů
Přístupy směřující k rychlému vyřešení problému (neshoda v procesu, reklamace zákazníka), zpravidla založené na principu PDCA. Základem je rychlé nalezení kořenové příčiny a následně nápravného opatření. Spadají sem přístupy jako A3, RPS (Rapid Problem Solving), QRQC (Quick Response Quality Control), případně G8D (Global Eight Disciplines).
Zavádění systémů zlepšování
Pro efektivní fungování zlepšování je důležité vybudovat systém zlepšování na všech úrovních, tedy od zaměstnanců a drobných zlepšení až po strategické zlepšovací aktivity spouštěné top managementem. Výsledkem je změna uvažování zaměstnanců a synergie směřující k neustálému zlepšování a zdokonalování firemních procesů.
Zvyšováním efektivity a zlepšováním procesů se úspěšně zabýváme již přes 25 let.
Přínosy spolupráce
- Propojíme zlepšovací aktivity s firemními cíli a KPI.
- Vyřešíme dlouhodobé problémy spojené s kvalitou a efektivitou.
- Snížíme náklady spojené s nekvalitou a plýtváním.
- Rozvineme lidský potenciál, vyškolíme zaměstnance v potřebných metodách a nástrojích.
- Poskytneme konzultační podporu, případně expertní služby.
- Podpoříme řízení projektů a dotáhneme je do úspěšného konce.
- Posílíme firemní kulturu, rozšíříme povědomí o zlepšování.
- Certifikujeme úspěšné řešitele v oblasti Lean Six Sigma.
Pro koho je určeno
- Naprosto pro kohokoli, kdo je motivován ke změně v osobní či pracovní oblasti a ocení podporu někoho dalšího pro její zacílení či realizaci.
Jaký je průběh?
Na úvodním setkání prodiskutujeme vaše potřeby a očekávání. Seznámíme se s fungováním, procesy a prostředím vaší firmy. Navrhneme alternativy řešení vaší situace, doporučíme vhodná školení, workshopy, konzultační podporu a shodneme se na optimálním postupu. Odsouhlasíme si společné cíle a očekávané výstupy celého programu. Vyškolíme vaše zaměstnance v potřebných metodách a dovednostech, poskytneme jim potřebnou metodickou i odbornou podporu. Pomůžeme vše rychle a správně aplikovat do reálné praxe, případně realizaci řešení sami provedeme.
Postupujeme podle prověřených a účinných metodik a standardů, které vám srozumitelně a pochopitelně předáme tak, aby v nich vaši zaměstnanci mohli samostatně pokračovat.
Co říkají naši klienti
Zachovejte poměr podíl výklad / příklady. Vzhledem k obsahu na náročnosti se těžko doporučuje zlepšení. S Obsahem a formou jsem byl velmi spokojen (asi by se hodil 1 den navíc na procvičení).
Profesionální přístup. Nemám výhrady, jsme spokojeni s přístupem, hlavně pana Kisely.
V dnešní době je zcela nemožné, aby byla jakákoli firma úspěšná a konkurenceschopná bez implementace systému štíhlé výroby a standardů automotive, bez ohledu na to, v jakém odvětví pracuje. S SC&C Partner spolupracujeme na implementaci 5S, oceňujeme nejen vstřícný postoj a praktické zkušenosti, ale i osobní zaangažovanost lektorů.
Jak začít?
- Úvodní schůzka, kde probereme vaše očekávání, potřeby a cíle, je základem pro výběr vhodného přístupu a účinných akcí. Následně doporučíme postup řešení a pustíme se do toho.
- Máte-li jasno, můžete se přihlásit na některý z otevřených tréninků.
- Můžete využít některý z našich bezplatných webinářů na daná témata.
Hlavní konzultant Zlepšování firemních procesů

Josef Bradík
Má 13leté zkušenosti jak s transakčními, tak i výrobními procesy. Mezi jeho hlavní dovednosti patří lektorská činnost, koučování a facilitace. Má hluboké znalosti procesního řízení, zlepšování procesů i návrhu nových procesů (BPMS, Lean Six Sigma, DFSS, DMAIC). Během posledních deseti let trénoval desítky skupin Green Beltů a Black Beltů, samostatně vedl či koučoval řadu zlepšovacích projektů u zákazníků.